Wednesday, July 20, 2011

Lama tak update!!!

Lamanya tak update blog ni!!! Terlampau sibuk sangat....mungkin rezekilah katakan!!! Kalau rezeki dah datang....takkanlah nak tolak ....tambahan pula bagi yang bekerja sendiri.....every month bermula dengan RM00.00. Kalau nak lebih....kenaalah usaha lebih....ya tak?!!!!

Yang bestnya bekerja sendiri ni....kitalah bos, kitalah pekerja.....dan tak payah nak dengar arahan...sendiri buat keputusan dan sendirilah yang menanggung risikonya. Masa ada job kita kerja....masa tak ada...kita holiday lah!!! Tekanan datang.....bila nak menyiapkan tempahan.....apalagi kalau ada masaalah yang tak diduga datang....!!!! Masa tu kenalah bersiap sedia untuk menyelesaikan nya. Tapi.....hidup ni tak meriah kalau tak ada cabaran kan?!! Enjoy dengan kerja kita yang kita buat......jadi tak adalah stress memanjang!!!! Ramai yang mengeluh dengan kerja mereka.....sepatutnya kita kena bersyukur dengan apa yang kita ada.....kalau nak dibandingkan dengan mereka yang masih terkial-kial mencari pekerjaan!!!! Kadar sara hidup yang tinggi sekarang ni.....apa nak buat,...semua memerlukan duit!!!! Ini realiti yang semestinya kita terima. Kalau tak kerja....lagilah teruk kan?!!!

Ramai yang mengeluh dengan pekerjaan mereka sekarang......terutama bagi yang bekerja dengan majikan. Berpendapatan tetap setiap bulan. Kerja tak suka.....gaji nak pula??!!!!....Memang kita tak pernah puas dengan apa yg kita ada....tak menghargai dengan apa yang kita dapat.....biasanya kita akan menghargai sesuatu itu....bila kita sudah kehilangannya!!!! Jadi bersyukurlah dengan apa yang kita ada.....dengan apa yang kita terima....kerana itu lah selayaknya kita terima!!!!!

Allah tak akan merubah nasib sesuatu kaum.....kecuali mereka merubah nasib mereka sendiri......

Jadi kalau nak sesuatu yang lain.....kita kena berubah.....persoalannya....adalah kita mahu dan sanggup untuk membuat perubahan itu?!!! Tanya lah pada diri sendiri.....dan beri jawapannya pada diri kita sendiri.

No comments:

Post a Comment