Tuesday, March 29, 2011

Muffin Oreo

Rasanya dah agak lama aku tak menghantar kek atau roti untuk jual kat kolej......
Hari ni tak bussy sangat...dah tu mata terjaga awal pagi....jadi seawal pukul 3 pagi je....aku dah mengadun adunan untuk menbuat 'Muffin Oreo'. Buat sikit ajelah....nak test market dulu....lagipun nak adun muffin senang dan ringkas.....tak payah nak keluarkan mixer....guna 'wire whisk' dan mangkuk je.....kacau-kacau semua bahan...masuk dalam paper cup....dan bakar....dah siap!!!

Inilah Muffin Oreo...!!!
...masih panas...baru keluar dari oven!!!

Sambil tunggu muffin masak.....mulalah aku 'online' komputer untuk update blog dan check facebook aku....sambil2 tu melawat-lawat facebook kawan-kawan yang lain. Nak melawat ke rumah...ntah bila la pula....masing-masing pun sibuk juga....sedangkan aku yang duduk kat rumah ni, kerja tak habis-habis.Ada je yang nak kena buat....nak mengemas rumah, nak memasak, mandikan anak, basuh baju.....itu belum lagi kalau tempahan kuih atau kek yang berdebuk masuk....
     Tapi kalau kita sibuk....maka momentum badan kita akan berterusan bekerja....kalau tak ada kerja....maka bermalas-malasan pula badan ni....

Muffin Oreo yang siap 'pack' dalam plastik bunga-bunga.

Siap aje muffin masak dan sejuk....aku mulalah packing dalam plastik bunga-bunga dan seal. Nampak meriah gitu.... ada gambar bunga-bunga ros. Plastik ni aku beli kat kedai jual barang cenderahati perkahwinan. Sekarang ni dah ada bermacam-macam design, saiz dan berwarna warni. Dah sekarang majlis perkahwinan semacam dah menjadi kewajipan untuk memeriahkan majlis dengan pemberian buah tangan kepada para tetamu.....'door gift'. Nak beg pastik, beg kertas, .....macam-macam la....itu belum lagi dengan cenderahati yang nak diisikan dalam beg tu....salah satunya....'cup cakes'.... :)
So....kalau musim perkahwinan, aku juga turut sibuk sekali. Samapai bersengkang mata nak menyiapkan tempahan.

Siapa yang nak order bolehlah contact saya ya....Puan Ida

Tengah buat kerja rumah, cikgu Rohani telefon.....dia dah ada group sendiri. Jadi dia nak booking kelas masak dengan aku. Jadi program masak 20jam (4 x 5 jam) akan bermula dengan group cikgu Rohani. Aku mula merangka balik menu masakkan untuk group cikgu Rohani. Insya Allah seawal bulan April ni....kelas masakkanku akan bermula. Salah satu menunya.....ku masukkan 'Muffin Oreo'!!!

" Muffin Oreo "



    

No comments:

Post a Comment